Näin Trube sovitti suolaisen ja makean yhteen – syntyi suussa sulava Salted Caramel-pitko
Truben uutustuote Salted Caramel -pitko on noussut kertaheitolla yhdeksi Truben myydyimmistä tuotteista. Makean ja suolaisen yhdistelmä on houkutellut uusia yleisöjä maistamaan pitkopullaa. Salted Caramel makuna ei ole uusi, vaan siinä herätetään henkiin vanha makuyhdistelmä, joka saa uuden muodon. Vaikka tuote on Trubella uusi, on siinä edelleen taikinapohjana rakkaudella ja runsaalla voilla tehty pulla.
Truben tuotteiden salaisuus piilee suomalaisissa laadukkaissa raaka-aineissa, pitkän perinteen reseptiikassa ja käsityössä. Kaikki Truben pullat leivotaan rakkaudella ja voita käyttäen. Pulla syntyy leipureiden, ei koneiden työnä. Pullien reseptipohjana hyödynnetään Truben aitoa, 100 vuotta vanhaa osaamista.
-Truben tuotteet vievät parhaimmillaan maistajan omiin muistoihin mummon pullantuoksuiseen keittiöön. Makuelämys voi olla hyvin pysäyttävä ja arjesta hetkeksi pois vievä, sanoo Truben myynti- ja markkinointipäällikkö Jukka Vihavainen.
Uusia tuotteita kehitettäessä trendien jatkuva seuraaminen on tärkeää, jotta uusia tuoteideoita saadaan. Kaiken tekemisen keskiössä on kuitenkin kuluttajien ymmärtäminen ja kuunteleminen. Kuluttajia kuunnellaan erilaisten väylien kautta kuten jalkautumalla kauppakeskuksiin maistattamaan kuluttajilla tuotteita tai kuluttajatuotekyselyillä. Lopulta kuitenkin uudet tuotteet syntyvät usein omien työntekijöiden ideoista ja oivalluksista – ja hekin ovat kuluttajia.
Tuotekehitys on monen tekijän summa
Tuotekehitys on pitkä, usein monta kuukautta kestävä, prosessi. Prosessi lähtee innovaatiosta. Kun hyvä tuoteidea on keksitty, prosessi etenee hyvin täsmällisesti ja porrastetusti. Mukana ovat tuotanto-, markkinointi-, myynti- ja talousosasto. Tuotekehityksessä tulee miettiä kaikki pienimmätkin yksityiskohdat; pakkaus, maku, suutuntuma, haju, ulkonäkö, hinnoittelu ja niin edelleen – lista on pitkä. Se on luovaa työtä. joka vie oman aikansa.
Tuotekehitykseen kuuluu paljon koeleipomista, testaamista ja maistamista. Testaamista joudutaan tekemään erityisen paljon, mikäli lanseerataan täysin uutta ja vierasta tuotetta tai makua. Mutta jos tuote tai makuyhdistelmä on jo entuudestaan kuluttajille jokseenkin tuttu, voidaan testaamista tehdä rajoitetummin.
-Salted Caramel on makuna jo hyvinkin tuttu suomalaisille, joten testaamista ei tarvittu tehdä tällä kertaa kovin paljoa, toteaa Vihavainen.
Salted Caramel-pitko on nyt kaupoissa jokaisen maisteltavissa. Kipin kapin kauppaan, pulla kainaloon ja menoksi!
Lue lisää: Asiantuntijat paljastavat vastakohtien toimivan reseptin parisuhteessa ja kahvileivässä